Terugblik expositie ‘Contrasten/Tegenstellingen’ van de Voorschotense Kunstkring

Van 19 mei tot en met 6 juni 2022 exposeerden 14 leden van de Voorschotense Kunstkring (VKK) onder de titel Contrasten/Tegenstellingen in de grote zaal van het museum.

Aan deze eerste expositie nieuwe stijl deden Ankie de Reus, Babs Heutink-van Leeuwen, Ben Jansen, Ella van Elck, Etienne Berenos, Fanny Mazure, Ilhan Yildirim, Johan Timmers, Lucy de Kruijf, Maria Starke-Milkó, Marja Verschoor, Siet van der Meulen, Theo Damsteegt en Vera Zegerman mee.

De kunstenaars zijn elk op hun eigen manier met het thema aan de slag gegaan, maar er zijn zeker ook enkele trends te onderscheiden. Contrasten zijn inhoudelijk van aard in het werk van Fanny Mazure, die zich laat inspireren door hemel versus aarde en heden tegenover verleden. Bij andere deelnemers zoals Ankie de Reus, Maria Starke-Milkó en Etienne Berenos vinden we contrasten tussen kleuren en vormen en bij Babs Heutink-van Leeuwen tussen licht en donker. En het kan gaan om hard en ruw tegenover zacht en glad in het ruimtelijk werk van Vera Zegerman en Siet van der Meulen.

Meer informatie over de expositie en deelnemende kunstenaars vindt u op www.voorschotensekunstkring.nl en de Facebookpagina VKKVoorschotenseKunstkring.