De eerste stappen

Wie ons kent, weet dat we al jaren bestaan. Bijna net zo lang als de huidige website. Ook een museum moet echter met zijn tijd meegaan. Op dit moment is een nieuwe website dan ook volop in de maak, met als beginproject de startpagina. Dit komt erbij:

1. Een diavoorstelling op de startpagina met voor het museum centrale afbeeldingen (“hero images”, in websitebouwersjargon);
    2. Bezoekinformatie onder die diavoorstelling;
    3. Een donatieknop die meebeweegt bij scrollen;
    4. Een nieuwsoverzicht in het klein over de hero image;
    5. Een sectie met ludieke Voorschotense wetenswaardigheden;
    6. Een collectiesectie;
    7. Een evenementensectie met meest recente berichten over evenementen;
    8. Links naar sociale media-pagina’s in de voettekst.

Het menu gaat ook op de schop. Er komen vier (met “Website” erbij vijf) koppen met subpagina’s:

1. In het museum
      1. Collectie
      2. Evenementen
      3. Workshops
    2. Bezoek
    3. Over ons
      1. Nieuws
      2. Geschiedenis
      3. Bestuur
      4. Raad van Advies
      5. ANBI-status
    4. Steun ons

Op de pagina’s “Evenementen” en “Workshops” moeten bezoekers meteen een ticket kunnen kopen, net als bij “Bezoek”. Op deze laatste pagina komt overigens alle bezoekersinformatie te staan – ook de openingstijden. Op de pagina “Geschiedenis” lees je over de historie van het museum en Voorschoten. Ten slotte kun je op de pagina “Steun ons” doneren aan het museum door o.a. vriend te worden.